Menu główne:
Zielonogórski program wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży
w okresie od lutego do czerwca 2018 roku
Harmonogram programu tutaj:
Opis programu
Zajęcia z języka polskiego– uczniowie mający trudności z opanowaniem wiedzy i umiejętności przewidzianych w podstawie programowej. Warunkują one osiąganie przez uczniów sukcesów edukacyjnych na wszystkich przedmiotach-
Zajęcia matematyczne
-
-
-
Zajęcia z języka angielskiego-
Zajęcia psychoedukacyjne-
Zajęcia ‘Mistrzowie kodowania” kodowanie pozwala uczniom rozwijać kreatywne myślenie, sprzyja rozwojowi intelektualnemu, doskonalenie i rozwijanie myślenia matematycznego.
Cele programu
Zajęcia z języka polskiego – doskonalenie poprawnego zapisu ortograficznego; poprawa czytelności pisma; doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem i selekcji informacji; doskonalenie redagowania form pisemnych: plan, streszczenie, opis, rozprawka.
Zajęcia z matematyki – kształtowanie umiejętności wykorzystywania wiedzy w praktyce, stymulowanie logicznego myślenia, analiza prostych zagadnień i problemów matematycznych, rozwijanie umiejętności czytania tekstów ze zrozumieniem, kształcenie aktywności uczniów podczas zajęć.
Zajęcia z języka angielskiego-
Zajęcia wyrównawcze-
Zajęcia psychoedukacyjne-
• nauka rozpoznawania i wyrażania emocji,
• nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów w domu i w szkole,
• stworzenie możliwości odreagowania napięć oraz wyzwalania emocji,
• rozwijanie zdolności akceptacji siebie i innych oraz empatii,
• poznawanie przez dzieci swoich mocnych stron, budowanie pozytywnego obrazu siebie,
• nabycie umiejętności nieagresywnego sposobu rozwiązywania problemów interpersonalnych,
• poznanie przez dzieci metod radzenia sobie ze stresem nauka rozpoznawania i wyrażania
emocji,
• nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów w domu i w szkole,
• stworzenie możliwości odreagowania napięć oraz wyzwalania emocji,
• rozwijanie zdolności akceptacji siebie i innych oraz empatii,
• poznawanie przez dzieci swoich mocnych stron, budowanie pozytywnego obrazu siebie,
• nabycie umiejętności nieagresywnego sposobu rozwiązywania problemów interpersonalnych,
• poznanie przez dzieci metod radzenia sobie ze stresem
Zajęcia „Mistrzowie kodowania” sprawne posługiwanie się uczniów TIK i jej narzędziami, rozwijanie umiejętności uczenia się jako sposób zaspokajania naturalnej ciekawości świata; zainteresowanie uczniów przedmiotami ścisłymi poprzez naukę programowania.